Slaap cd

Slaap cd

Slaap cd. In een interview in de Volkskrant over Yoga Nidra, vertelde ik over een slaap cd die ik voor mijn vrouw had gemaakt, die enige jaren last had van slaapproblemen. Naar aanleiding van het artikel kreeg ik vele verzoeken om een kopie van deze slaap cd. De slaap cd is inderdaad een geweldig hulpmiddel in het herstel van een gezonde en verkwikkende nachtrust, maar alleen met de een cd los je het slaapprobleem niet op. Daar is meer voor nodig.

Slaap cd is onderdeel van de Slaapcursus

Elke methode moet erop gericht zijn de natuurlijke slaap te herstellen en je onafhankelijk te maken. Daarom is de slaap cd onderdeel van de Slaapcursus geworden en niet langer verkrijgbaar zonder deelname aan deze cursus. Uiteindelijk zal geen enkel extern hulpmiddel – ook niet de slaap cd – het slaapprobleem voor je oplossen.

Je hebt al van alles geprobeerd

Als je deelneemt leg ik je uit waarom deze middelen en alles wat je tot op heden hebt geprobeerd, je niet heeft geholpen om beter te slapen. Denk aan kleine veranderingen zoals minder koffiedrinken, oordopjes gebruiken of melatonine slikken. Misschien heb je ook meer ingrijpende maatregelen geprobeerd. Slaap je niet langer naast een partner, ga je uit bed als je niet kunt slapen of gebruik je slaapmiddelen.

Slaaprituelen houden onbedoeld de vicieuze cirkel in stand

Wellicht brengen deze slaapmiddelen en slaaprituelen je enige verlichting, maar ze hebben je slaapprobleem niet opgelost. In feite ondermijnt elk slaapmiddel of slaapritueel je vertrouwen in een natuurlijke slaap. Ze houden onbedoeld de vicieuze cirkel, waarin je terecht bent gekomen, in stand. In die zin droeg ook de slaap-cd bij aan je fixatie op slaap, terwijl de werkelijke oplossing ligt in het ‘wakkere deel’.

Oplossing van je slaapprobleem begint overdag

Veel mensen, die naar aanleiding van het artikel in de Volkskrant, een slaap-cd hebben besteld, gebruikten deze voornamelijk in bed en richten zich daarbij volledig op de slaap. In de filosofie van de Slaapcursus is juist de dag het meest geschikte moment om je slaapprobleem grondig aan te pakken.

Daarom heb ik de Slaapcursus opgericht

Wat je nodig hebt, is inzicht in je biologisch ritme en een juiste controle over de indeling van je dag. Dat verbetert structureel je slaapgedrag, slaaptijd en slaapdiepte, omdat je biologische klok en je slaap- waakcentrum weer op elkaar raken afgestemd. Alleen zo word je uiteindelijk onafhankelijk van slaapmiddelen, slaaprituelen en een slaap cd.

De cursus zit erg goed in elkaar en alles is goed verzorgd: prettige locatie, genoeg eten en drinken, goede structuur met veel pauzes, waardoor ook een lange dag haalbaar wordt. Je behandelt de theorie serieus en toch licht, betrekt iedereen erbij en legt precies de vinger op de zere plek.

Slaap cd. Volledige review (1)

Mijn dagen zijn zo veel leuker geworden en ik voel me zo veel beter. Ik heb pauzes ingelast en wissel mijn mentale activiteiten vaker af met fysieke activiteiten. De beloning is een voldaan gevoel. Ik kan me beter concentreren, doe meer zonder stress en ben minder vermoeid. De rustpauze doe ik wel een keer per dag en het effect is heeeeel positief. De eerste dagen kostte me dit moeite maar vanaf vrijdag val ik vrij vlug in slaap, en slaap dan 4-5 uren aan een stuk en daarna nog twee kleine slaapjes.

Slaap cd. Volledige review (7)

Door de cursus heb ik mijn aandacht verlegd van voortdurende activiteit (voor de cursus pauzeerde ik nooit!) naar afwisseling tussen activiteit, pauze en rust. Hoe beter ik mijn dagritme beheers, hoe beter ik blijk te slapen. Bijzonder, maar heel bruikbaar dat je de oplossing naar de dag hebt verplaatst en de nacht met rust laat! Vanaf een week na de cursusmiddag is heel langzaam het herstel ingetreden.

Slaap cd. Volledige review (8)

Bekijk hier het cursusaanbod 

Slaapcursus

In een ontspannen sfeer ontdek je op deze unieke ééndaagse Slaapcursus samen met Yoga Nidra leraar en slaapdeskundige Rob de Ron een verrassende manier om beter te slapen. Zo krijg je een aantal praktische handvatten om juist overdag aan een goede nachtrust te werken. Daarnaast maak je kennis met Yoga Nidra, de yoga van de slaap en ontvang je 3 oefeningen waarmee je direct je slaapkwaliteit kunt verbeteren.

Zijn mensen met slapeloosheid anders?

Op de Slaapcursus kijken we naar de unieke aard van de slapeloze mens. Zo blijken veel slechte slapers van nature waakzamer en alerter te zijn, dan goede slapers. Die verhoogde waakzaamheid maakt niet alleen het inslapen en doorslapen lastiger, maar speelt ook overdag een rol.

Een 24 uurs probleem vraagt om een 24-uurs aanpak

Een evenwichtig dagritme is met name voor de alerte en wakkere mens belangrijk, want slapen en waken horen bij elkaar als dag en nacht. Met een juiste dagindeling, waarin activiteiten tijdig worden afgewisseld met pauzes en rustmomenten, leg je de basis voor een goede nachtrust.

Ik moet nu slapen, anders ben ik morgen niet fit

Een goede nachtrust is belangrijk om overdag goed te functioneren. Voor veel slechte slapers is de nacht daarom extra belangrijk. Die mentale druk staat een ontspannen, natuurlijke slaap, vaak in de weg. Door een juiste indeling van je dag en je avond ben je voor je herstel, je gezondheid en je vitaliteit minder afhankelijk van je nachtrust. Omdat de druk op de nacht minder is, ontspan je gemakkelijker en krijg je weer vertrouwen in je natuurlijke slaapgedrag.

Kennis, inzicht en oefening

Kennis over slaap geeft je meer inzicht en vertrouwen. dat is belangrijk wanneer je bezorgd bent over je slapeloosheid. Naast kennis over slaap en slapeloosheid, leer je een eenvoudige slaapoefening op basis van Yoga Nidra, de yoga van de slaap. Iedere deelnemer ontvangt 3 slaapoefeningen voor thuis. Menig deelnemer heeft dankzij de slaapoefeningen zijn of haar slaap binnen korte tijd aanmerkelijk kunnen verbeteren. Wil je eerst meer weten over de aanvangstijden, het programma of de kosten? Lees dan hier of hieronder verder.

Inmiddels zijn we een paar weken verder. Het gaat merkbaar beter. Voor een heel groot deel dankzij jouw cursus, daar ben ik van overtuigd! Van hooguit twee tot drie uur per nacht, slaap ik nu vaak zes uur achter elkaar. Dat is al beter vol te houden.

Slaap cd. Volledige review (2)

Na 3 weken nonstop slaappillen, heb ik ze na je cursus niet meer gebruikt. Inmiddels een eerste week verder en van de 7 dagen er 5 prima geslapen. Ik ben er inderdaad achter dat de oplossing in de dag zit.

Slaap cd. Volledige review (3)

Het gaat een stuk beter! Slapeloze nachten heb ik niet vaak meer. Wat een energie en rust je krijgt van slapen was ik een beetje vergeten …. nu weet ik het gelukkig weer, het leven is dan echt een stuk minder ingewikkeld.

Slaap cd. Volledige review (5)

Soms was ik bijna in PANIEK! Ik heb mijn emoties beter onder controle. Ik voel me nu overdag een stuk fitter. Ik was bijna vergeten hoe lekker gewoon wakker zijn overdag voelt. Missie geslaagd wat mij betreft!

Slaap cd. Volledige review (6)

Rob de Ron: “vergeet alle slaaptips” 

Slaap cd

Als je aan goede slapers vraagt wat ze doen om in slaap te vallen, halen ze hun schouders op en antwoorden: ‘niets’. Ze leggen hun hoofd op het kussen en zijn vertrokken. Stel je de slechte slaper dezelfde vraag, dan krijg je vaak een lijst met dingen die ze moeten doen of laten om beter te slapen. En toch slapen ze niet. Velen hebben tevergeefs allerhande tips tegen slapeloosheid geprobeerd. Al deze tips zijn goedbedoeld en ze helpen misschien een beetje of tijdelijk. Maar ze hebben je tot op heden niet gebracht waarop je had gehoopt: weer goed te kunnen slapen. Vergeet daarom alle tips tegen slapeloosheid en doe voor het slapen gaan, net als de goede slapers, helemaal niets. 

Naar “Slaaptips werken niet”

Slaap cd

Slaap cd heeft 20 hits per maand.

14 januari 2018 op pagina 1, positie 1