Slaapcursus.nl

Binnen één dag beter slapen

In een ontspannen sfeer ontdek je op deze ééndaagse Slaapcursus samen met slaaponderzoeker Rob de Ron een nieuwe manier om beter te slapen. Je krijgt een aantal praktische handvatten om juist overdag een goede nachtrust voor te bereiden. Maak kennis met slaapyoga en ontvang 3 authentieke slaapoefeningen waarmee je direct je slaapkwaliteit kunt verbeteren.

Slapen is geen probleem. Wakker liggen wel

Het probleem is niet het slapen, maar het wakker liggen. Uit onderzoek van de hersenstichting blijkt dat veel slechte slapers van nature verhoogd waakzaam zijn. Dit maakt het inslapen en doorslapen moeilijk. Deze waakzaamheid heeft niet alleen invloed op de slaapkwaliteit, maar speelt ook overdag een belangrijke rol bij het ontstaan van slaapproblemen.

Voor je vitaliteit en welzijn te gericht op je slaap slaap

Wanneer je van nature verhoogd waakzaam bent, neem je overdag soms te weinig tijd voor om te herstellen. Je bent daardoor voor je gezondheid, vitaliteit en welzijn volkomen afhankelijk van de nacht. De nadruk op de nacht en je slaap vergroot het probleem.

Te moe om te slapen

Wanneer je overdag te weinig goede pauze en effectieve rustmomenten inlast én ook nog eens niet goed slaapt, raak je vermoeid.Vermoeidheid is een belangrijke oorzaak van slapeloosheid.

Vicieuze cirkel

Omdat vermoeidheid anders wordt geregeld in je lichaam dan slaperigheid, kun je te moe zijn om te slapen. Door de combinatie van een vermoeidheid én een langdurig slaaptekort, raak je in een vicieuze cirkel. Zoals je inmiddels uit ervaring weet, doorbreek je deze cirkel niet door je te richten op de nacht en de gebruikelijke ‘oplossingen’.

Nachtenlang wakker liggen is vervelend en vermoeiend.

Toch zijn veel slaapproblemen goed te behandelen.

In één dag vertel ik je een begrijpelijk verhaal.

Rob de Ron

Een 24-uurs probleem vraagt om een 24-uurs oplossing

De meeste ‘oplossingen’ richten zich op de nacht, maar wanneer je pas in bed je slaapprobleem wilt aanpakken ben je altijd te laat. Slecht slapen is een 24 uurs probleem, dat vraagt om een 24 uurs aanpak. Op de Slaapcursus richten ons vooral op de invulling van je dag.

Uitgerust gaan slapen is uitgerust wakker worden

Een evenwichtig dagritme dat goed aansluit bij je nachtritme, is met name voor mensen die verhoogd waakzaam zijn, van groot belang. Met een juiste dagindeling, waarin activiteiten tijdig worden afgewisseld met pauzes en rustmomenten, raak je overdag minder vermoeid en leg je de basis voor een gezonde, verkwikkende slaap.

Slapen en waken horen bij elkaar als dag en nacht

Omdat je beter slaapt en fit wakker wordt, kun je jezelf overdag goed concentreren en haal je meer voldoening uit je activiteiten en werk. Je bent opgewekter en hebt ook in de avonduren nog voldoende energie. Doordat de kwaliteit van je dagelijks leven verbetert, verbetert je slaap. En omgekeerd, want slapen en waken horen bij elkaar als dag en nacht.

De slaapcursus duurt een dag, kost €139 en wordt gegeven in Amsterdam. Wil je jezelf aanmelden voor een slaapcursus of eerst meer weten over de kosten, aanvangstijden, locatie en andere praktische zaken?  Klik dan op onderstaande knoppen.
Slaapcursus