slaapworkshop

Slaaplezing voor de Vrije Universiteit met  Erik Scherder. Congres over slaap in De Duif in Amsterdam.

Slaaplezing

Investeren in een slaaplezing voor werknemers of studenten loont

Slaaplezing, lezing over slaap voor werknemers,  scholieren en studenten

Veel werknemers, scholieren en studenten die slecht slapen maken zich zorgen. Ze zijn ongerust dat ze de volgende dag niet goed functioneren. Een slaaplezing met praktische handvatten en de juiste oefening, kan veel voor hen betekenen. De presentatie van de slaaplezing wordt met veel kennis en betrokkenheid verzorgd door de ervaren slaaponderzoeker Rob de Ron.

Slaaplezing

Werknemers, scholieren en studenten die slecht slapen zitten vaak in een vicieuze cirkel. Door stress op het werk of tijdens de studie, slapen ze slecht en omdat ze bang zijn door hun slaapgebrek niet goed te presteren, hebben ze stress. Een slaaplezing kan veel voor hen betekenen. De lezing over slaap helpt de medewerkers, scholieren en studenten weer controle over hun slaap te krijgen.

Het juiste perspectief

Bij het herstel van een gezonde slaap, richtten we ons tijdens de lezing niet alleen op de nacht, maar ook op de invulling van de dag en de avond. Goed slapen is een 24 uurs probleem dat vraagt om een 24 uurs aanpak. Dit 24-uurs perspectief levert een belangrijke bijdrage aan het verbeteren van de prestaties én het welbevinden van werknemers, scholieren en studenten, zowel tijdens de studie, op het werk als privé.

De juiste doelstelling

De doelstelling van de slaaplezing is de werknemers, scholieren of studenten meer controle over hun slaap te geven. Om dit te bereiken gebruiken we een tweeledige aanpak. Allereerst zijn er de slaapoefeningen. Deze verbeteren direct de slaapkwaliteit. Daarom ontvangt iedere deelnemer aan de lezing een slaapoefeningen voor thuis.

De juiste handvatten

Ten tweede biedt de geboden kennis over chrono-biologische ritmes de werknemer, scholier of student de juiste handvatten om hun persoonlijk slaap- en waakkritme beter op elkaar af te stemmen. Biologische ritmes kennen een specifiek 24-uurs ritme. Daarin zijn naast slaap ook pauze en rust kenmerkende momenten om te herstellen van een lichamelijke, mentale of intellectuele inspanning. Kennis over deze chrono-biologische ritmes helpen de medewerkers, scholieren of studenten om hun werk en privéleven makkelijker en efficiënter te maken én beter te slapen.

De juiste beslissing

Een slaaplezing kan veel betekenen voor mensen die dagelijks hinder ondervinden van een chronisch slaapgebrek. Een slaaplezing leidt vrijwel altijd tot een verbetering van de slaapkwaliteit, tot minder ziekteverzuim en tot betere prestaties. Goed uitgeslapen werknemers, leerlingen en studenten zijn bovendien collegialer en beter gehumeurd. Investeren in het verbeteren van slaap, wordt dan ook op verschillende fronten rijkelijk beloond. Maak net als onderstaande bedrijven gebruik van onze kennis en ervaring.

Slaaplezing

Slaaplezing voor werknemers en studenten

Wat fijn weer dat je ook dit jaar weer kunt! Ik spreek nog steeds af en toe studenten die over jouw slaaplezing beginnen, ook als ze die 2 jaar geleden hebben gehad!
.

Slaaplezing, lezing over slaap voor werknemers,  scholieren en studenten

Een slaaplezing kan veel betekenen

Uit de verschillende onderzoeken en evaluatierapporten blijkt dat een slaaplezing veel kan betekenen voor werknemers, studenten en scholieren. De praktische handvatten die tijdens een slaaplezing worden aangereikt, leiden vrijwel altijd tot het verbeteren van de slaapkwaliteit, minder ziekteverzuim en betere prestaties.

Minder vaak moe, collegialer en beter gehumeurd

Daarnaast zijn goed uitgeslapen medewerkers en studenten collegialer en beter gehumeurd. Investeren in de slaap van werknemers en studenten wordt dan ook op verschillende fronten rijkelijk beloond.

Onderstaande ondernemingen, (overheids) organisaties en (onderwijs) instellingen gingen u voor en boden hen een slaaplezing aan.

Ondernemingen

Damen Shipyards (Gorinchem), Welten (Nijmegen)Reed Business (Amsterdam), Moervast (Rotterdam), DSM (Waalwijk), RABO Bank (Noord Kennemerland), Auping (Deventer), Young Nestlé (Amsterdam), Talpa (Amsterdam), Economic Board Almere (Almere), AO Metalektro (Hazerswoude), Only Human (Den Haag)

Organisaties

Belastingdienst (Apeldoorn), Stadsgenoot (Amsterdam), AFM (Amsterdam), Gemeente Lelystad (Lelystad), Gemeente Zwolle (Zwolle), Openbaar Ministerie (Den Haag), OLVG (Amsterdam)

Instellingen

ROC (Amsterdam), Radboud Universiteit (Nijmegen), Rijksuniversiteit Groningen (Groningen), SCALDA (Middelburg), Da Vinci College (Gorinchem), Wellantcollege (Aalsmeer), VSPVU (Amsterdam)

Slaaplezing
Slaaplezing
Slaaplezing
Slaaplezing
Slaaplezing
Slaaplezing
Slaaplezing

Vragen

Wil je weten wat de verschillen zijn tussen een cursus, workshop of lezing en wat het meest geschikt is voor je onderneming of organisatie? Neem dan contact met ons op en vraag de offerte aan.

Slaaplezing
Slaaplezing, lezing over slaap voor werknemers,  scholieren en studenten

Meer lezen?

Diverse artikelen uit verschillende media over het onderwerp ‘slaaplezing’

Slaaplezing in Utrecht

Kinderarts Jeroen Dudink van het Wilhelmina Kinderziekenhuis en onderzoeker Olaf Verschuren van het Kenniscentrum Revalidatiegeneeskunde Utrecht gaven zondag 16 december 2018 een slaaplezing in Tivoli Vredenbrug. Ze vertelden over het belang van slapen en de impact van een korte nachtrust.

Slaap is net zo belangrijk als eten

Na een nacht met weinig slaap is het lastiger om je goed te concentreren, maken we meer fouten op het werk en ben je wat labieler dan normaal. Maar wat veel mensen niet weten, is dat slapen minstens zo belangrijk is als eten of je nou oud of jong bent.

Ook voor scholieren en studenten

Niet alleen voor werknemers en werkgevers, maar ook voor scholieren en studenten is een goede nachtrust van belang. Na een flinke studiedag sla je de lesstof beter op in het langetermijngeheugen als genoeg geslapen hebt. Maar ook vóór een lesdag is voldoende slaap van belang om de lesstof goed op te kunnen nemen. En dat kan het verschil uitmaken tussen een heel goed cijfer en een onvoldoende.

Slaaplezing door kinderarts Jeroen Dudink van het Wilhelmina Kinderziekenhuis en onderzoeker Olaf Verschuren.

Dit artikel is deels overgenomen van het UMC Utrecht. Meer lezen? Kijk op https://www.umcutrecht.nl/nl/Nieuws/Ga-maar-lekker-slapen!

Slaaplezing

Interne links ‘Slaaplezing’

Dit artikel isonderdeel van de slaapcursus. Slaaplezing is voor het laatst bijgewerkt in augustus 2019.