Slaapyoga

Slaapyoga Sophie Hilbrand in de Mentale Kreukels

Slaapyoga gezien bij Sophie in de Mentale Kreukels?

Slaapyoga. Sophie Hilbrand maakt opnieuw een programma over de burn-out, stress en mentale problemen. Het tweede seizoen van Sophie In De Mentale Kreukels is vanaf 18 september op NPO 3 te zien. In het nieuwe seizoen doet Hilbrand aan slaapyoga, gaat ze uit voordat ze aan het werk gaat en duikt de presentatrice een zweethut in.

Sophie in de mentale kreukels op slaapyoga

Slaapyoga Sophie Hilbrand in de Mentale Kreukels

Sophie op slaapyoga

tvgids.nl/sophie-op-slaapyoga

Dinsdagavond 18 september 2018, 20:25 – 21:15 uur op NPO 3. Presentator: Sophie Hilbrand

.

Slaapgebrek is funest voor zowel je fysieke als mentale gezondheid. Sophie Hilbrand onderzoekt de gevolgen van weinig slaap en leert handige manieren om zelf beter te slapen, onder meer door slaapyoga te volgen.

.

Sophie Hilbrand is terug met een tweede seizoen Sophie in de mentale kreukels, waarin ze feiten en fabeltjes rond burn-outs onderzoekt. In de eerste aflevering draait alles om slaap en het gebrek daaraan. Voldoende rust is essentieel om zowel je lichaam als geest gezond te houden. Maar juist als je niet lekker in je vel zit, is het vaak lastig om goed te slapen en uit te rusten. Globetrotter Floortje Dessing kent de impact van slaapproblemen en deelt haar ervaringen met jetlag en slapeloosheid. Zelf reist Sophie naar Japan, waar het leven zo hectisch is dat een derde van de bevolking nog geen zes uur per nacht slaapt. Dit chronisch slaaptekort blijft niet zonder gevolgen. Om zelf beter te kunnen slapen, gaat Sophie op slaapyoga.

Slaapyoga Sophie Hilbrand in de Mentale Kreukels

Slaapcursus

In een ontspannen sfeer ontdek je op deze unieke ééndaagse Slaapcursus samen met slaapyoga leraar en slaapdeskundige Rob de Ron een verrassende manier om beter te slapen. Zo krijg je een aantal praktische handvatten om juist overdag aan een goede nachtrust te werken. Daarnaast maak je kennis met slaapyoga, de yoga van de slaap en ontvang je 3 oefeningen waarmee je direct je slaapkwaliteit kunt verbeteren.

Wat maakt de slapeloze mens anders?

Op de Slaapcursus kijken we naar de unieke aard van de slapeloze mens. Zo blijken veel slechte slapers van nature waakzamer en alerter te zijn, dan goede slapers. Die verhoogde waakzaamheid maakt niet alleen het inslapen en doorslapen lastiger, maar speelt ook overdag een rol.

Een 24 uurs probleem vraagt om een 24-uurs aanpak

Een evenwichtig dagritme is met name voor de alerte en wakkere mens belangrijk, want slapen en waken horen bij elkaar als dag en nacht. Met een juiste dagindeling, waarin activiteiten tijdig worden afgewisseld met pauzes en rustmomenten, leg je de basis voor een goede nachtrust.

Ik moet nu slapen, anders ben ik morgen niet fit

Een goede nachtrust is belangrijk om overdag goed te functioneren. Voor veel slechte slapers is de nacht daarom extra belangrijk. Die mentale druk staat een ontspannen, natuurlijke slaap, vaak in de weg. Door een juiste indeling van je dag en je avond ben je voor je herstel, je gezondheid en je vitaliteit minder afhankelijk van je nachtrust. Omdat de druk op de nacht minder is, ontspan je gemakkelijker en krijg je weer vertrouwen in je natuurlijke slaapgedrag.

Kennis, inzicht en slaapyoga oefeningen

Kennis over slaap geeft je meer inzicht en vertrouwen. dat is belangrijk wanneer je bezorgd bent over je slaapgedrag. Naast kennis over slaap en je slaapgedrag, leer je een eenvoudige slaapoefening op basis van slaapyoga. De oefeningen zijn zonder veel moeite in te passen in je dagritme. Ze vragen dagelijks ongeveer 20 minuten tot 30 minuten van je tijd. Menig deelnemer heeft dankzij slaapyoga zijn of haar slaap binnen korte tijd aanmerkelijk kunnen verbeteren.

Aanvangstijden, het programma en kosten

De Slaapcursus wordt gegeven aan de P.C. Hooftstraat 183 in Amsterdam. De locatie is goed te bereiken met auto en openbaar vervoer. Wil je meer weten over de aanvangstijden, het programma of de kosten? Klik dan op de button meer weten of lees hieronder verder.

Slaapcursus voor bedrijven, instellingen en organisaties

Naast de Slaapcursus voor particulieren, verzorgt hij ook cursussen en lezingen voor bedrijven, instellingen en organisaties. Wil je een cursus, workshop of lezing voor je medewerkers of studenten organiseren? Klik dan op de button meer weten.

Slaaptherapie

Slaapyoga

SEO Slaapyoga