Slecht slapen? Los je slaapproblemen overdag op. Artikel Slaapcursus mei 2015

Twee dagen na de slaapcursus heeft mij al veel gegeven!! Een heerlijke nacht slaap (ondanks rugpijn) van zaterdag op zondag. De kracht van de training zit hem in mijn beleving in een bewustwording en naderhand in toepassen van datgene wat je leert tijdens de dag.
.
Zij slapen inmiddels beter. Naar reviews
.

Slecht slapen? Los het overdag op!

ls je slecht slaapt zit je niet te wachten op informatie over de ongezonde aspecten van langdurige slapeloosheid, maar wil je direct hulp. Je wilt een duidelijk houvast. Dat is precies wat de Slaapcursus je geeft: in een dag krijg je duidelijke handvaten om je slapeloosheid op te lossen. Je kunt direct aan de slag. De helft van de cursisten slaapt al in de eerste week beter.

Slecht slapen? Om van je slapeloosheid af te komen zal je overdag moeten oefenen.
Als je verdrinkt wil je niet horen dat het water is vervuild en het niet goed is voor je gezondheid, maar wil je direct hulp. De reddingsboei die de huisarts je bij slapelossheid toewerpt is meestal een slaappil. Dat is prima, maar als je na drie weken nog steeds wakker ligt en verdrinkt in je verlangen om te slapen, dan kan je maar beter leren slapen. Leren duurt weliswaar langer dan slikken, maar levert je uiteindelijk veel meer op.

Om van je slapeloosheid af te komen en jezelf te redden zal je moeten oefenen. Dat oefenen doe je overdag. Als je ’s nachts wakker ligt, ben je al te laat: het beste moment om te leren zwemmen is niet als je verdrinkt. Om te leren zwemmen heb je vertrouwen en tijd nodig. In ondiep water bouw je geduldig aan je vaardigheid. Dat ‘ondiepe water’ is in geval van ‘slecht slapen’ en slaapproblemen de dag.

Slecht slapen? Los het overdag op, ’s nachts ben je al te laat!

Op de Slaapcursus leer je een formele en een informele methode die je beide overdag toepast. De formele methode, is voor iedereen die slecht slaapt hetzelfde: je gaat liggen en luistert naar één van de vier slaapoefeningen. Dit ‘actieve rusten’ doe je één keer per dag gedurende 20 minuten.

De informele methode bestaat uit het nemen van pauzes. Als je rust ga je liggen en sluit je de ogen, maar een pauze neem je meerdere keren per dag. Rust is telkens eenzelfde handeling, maar pauzes moet je op verschillende momenten van de dag anders invullen. Het belangrijkste daarbij is dat de een pauze je voldoening en energie geeft.

Wanneer je pauzes en rust op de juiste momenten inzet en ze de juiste duur en invulling geeft, ben je ‘s avonds minder vermoeid. Dat is belangrijk, want na een lange periode van slapeloosheid ben je vaak té moe om te slapen. Anders dan je misschien zou denken houdt oververmoeidheid je slapeloosheid juist in stand.

Rusten en pauzeren geven voldoening en structuur aan je dag.
Net als slaap, maken een juiste pauze- en rustmomenten je gezonder en fitter. Pauze en rust zijn daarom overdag ‘de vrienden’ van je slaap. Op de Slaapcursus leer je wanneer, hoelang en wat je kunt doen om je pauze- en rustmomenten zo te ‘klokken’ en in te vullen, dat je de vicieuze cirkel van slapeloosheid en vermoeidheid definitief doorbreekt.

Rusten en pauzeren geven voldoening en structuur aan je dag. Samen vormen ze de juiste opmaat naar een goede nachtrust. Met deze slaapmethode word je stap voor stap weer meester over je slapeloosheid. Zonder reddingsboei, goed geoefend en vol vertrouwen drijf je af naar dromenland.
.
Lees meer over de Slaapcursus
.
Slecht Slapen
.
Slecht Slapen? In dit korte praatje deelt Arianna Huffington een klein ideetje dat grotere ideeen kan wakker maken: een goede nachtrust. Ze vraagt ons de ogen te sluiten en het grotere plaatje zien. We kunnen met onze ogen dicht meer bereiken door slimmere besluitvorming. Naar lezing Arianna Huffington > > >

[button color=”color”

Externe links slecht slapen >>>
Thuisarts
Zelftest bij Slaapproblemen
Slapeloosheid