slaaplezing Rob de Ron en Erik Scherder

Slaaplezing. Hoogleraar Erik Scherder en slaaponderzoeker Rob de Ron. Congres over slaap voor de Vrije Universiteit (VU) Amsterdam.

Slaaplezing

Ook een slaaplezing organiseren voor uw bedrijf, instelling of organisatie? Investeren in de slaap van werknemers of studenten loont

Slaaplezing

Veel werknemers, scholieren en studenten die slecht slapen maken zich zorgen. Ze zijn ongerust dat ze de volgende dag niet goed functioneren. Een slaaplezing met praktische handvatten en de juiste oefening, kan veel voor hen betekenen. De presentatie van de slaaplezing wordt met veel kennis en betrokkenheid verzorgd door de ervaren slaaponderzoeker Rob de Ron.

Slaaplezing

Werknemers, scholieren en studenten die slecht slapen zitten vaak in een vicieuze cirkel. Door stress op het werk of tijdens de studie, slapen ze slecht en omdat ze bang zijn door hun slaapgebrek niet goed te presteren, hebben ze stress. Een slaaplezing kan veel voor hen betekenen. De lezing over slaap helpt de medewerkers, scholieren en studenten weer controle over hun slaap te krijgen.

Het juiste perspectief

Bij het herstel van een gezonde slaap, richtten we ons tijdens de lezing niet alleen op de nacht, maar ook op de invulling van de dag en de avond. Goed slapen is een 24 uurs probleem dat vraagt om een 24 uurs aanpak. Dit 24-uurs perspectief levert een belangrijke bijdrage aan het verbeteren van de prestaties én het welbevinden van werknemers, scholieren en studenten, zowel tijdens de studie, op het werk als privé.

 

Slaaplezing

Problemen in het dagelijks functioneren

Van de werknemers die rapporteerden dat ze slaapproblemen hadden, gaf 41 procent aan dat zij daardoor belemmerd werden bij hun dagelijkse functioneren.  Zij waren bijvoorbeeld minder geconcentreerd, vergeetachtig of slechter gestemd. 

Een slaaplezing kan veel betekenen. Bron CBS

De juiste doelstelling

De doelstelling van de slaaplezing is de werknemers, scholieren of studenten meer controle over hun slaap te geven. Om dit te bereiken gebruiken we een tweeledige aanpak. Allereerst zijn er de slaapoefeningen. Deze verbeteren direct de slaapkwaliteit. Daarom ontvangt iedere deelnemer aan de lezing een slaapoefeningen voor thuis.

De juiste handvatten

Ten tweede biedt de geboden kennis over chrono-biologische ritmes de werknemer, scholier of student de juiste handvatten om hun persoonlijk slaap- en waakkritme beter op elkaar af te stemmen. Biologische ritmes kennen een specifiek 24-uurs ritme. Daarin zijn naast slaap ook pauze en rust kenmerkende momenten om te herstellen van een lichamelijke, mentale of intellectuele inspanning. Kennis over deze chrono-biologische ritmes helpen de medewerkers, scholieren of studenten om hun werk en privéleven makkelijker en efficiënter te maken én beter te slapen.

slaaplezing

Slaaplezing. Sophie Hilbrand neemt deel aan een slaapworkshop van Rob de Ron voor BNN-VARA.

Een  slaaplezing kan veel betekeken voor werknemers of studenten

Uit de verschillende onderzoeken en evaluatierapporten blijkt dat een slaapworkshop of slaaplezing veel kan betekenen voor werknemers, studenten en scholieren. Wilt u weten wat de verschillen zijn tussen een slaapcursus, slaapworkshop en slaaplezing? Neem dan contact mt ons op.

Investeren in slaap loont

De praktische handvatten die werknemers en studenten worden aangereikt tijdens de slaaplezing, leiden vrijwel altijd tot het verbeteren van de slaap, minder ziekteverzuim en betere prestaties. Daarnaast zijn goed uitgeslapen medewerkers en studenten collegialer en beter gehumeurd. Investeren in de slaap van werknemers en studenten wordt dan ook op verschillende fronten rijkelijk beloond.

Iedereen functioneert beter na een goede nachtrust

Het maakt niet uit of u werkzaam bent in een onderneming, organisatie of instelling en wat uw functie, positie of achtergrond is. Of u nu werkt bij de belastingdienst, een vastgoedbelegger of in het ziekenhuis, iedereen slaapt en iedereen voelt zich beter na een goede nachtrust. Onderstaande ondernemingen, organisaties en instellingen gingen u voor en boden hun werknemers, studenten of scholieren een slaapworkshop, slaaplezing of slaapcursus aan.

slaaplezing

Organisaties

(a tot z)

AFM

AMC & VUMC

Belastingdienst

Gemeente Lelystad

Gemeente Winterswijk

Gemeente Zwolle

NEN

Noordwest Ziekenhuisgroep

OLVG

Openbaar Ministerie

Stadsgenoot

Stichting Bedrijfsfonds Apotheken

slaaplezing. Rob de Ron.

Ondernemingen

(a tot z)

Auping

AO Metalektro

CBRE Global Investors

Damen Shipyards

DSM

Economic Board Almere

Moervast

Only Human

RABO Bank

REED Business

TALPA

Van Dyck Solar

Welten 

slaaplezing. Rob de Ron.

Instellingen

(a tot z)

Da Vinci College Gorinchem

Eduvier Onderwijsgroep Lelystad

Radboud Universiteit Nijmegen

Rijksuniversiteit Groningen

ROC Amsterdam

SCALDA Vlissingen

Stichting Burn Out en Stress Amersfoort

Volksbond Amsterdam

VU Amsterdam

Wellantcollege Amsterdam

Slaaplezing
Slaaplezing
Slaaplezing

Korte impressie slaaplezing Radboud Universiteit Nijmegen (Zonder geluid)

Korte impressie yoga nidra workshop Metalektrodag (Zonder geluid)

Korte impressie Slaapcursus voor BNN-VARA (Zonder geluid)

Slaaplezing

Vragen

Wil je weten wat de verschillen zijn tussen een cursus, workshop of lezing en wat het meest geschikt is voor je onderneming of organisatie? Neem dan contact met ons op en vraag de offerte aan.

Slaaplezing
Slaaplezing

Meer lezen?

Diverse artikelen uit verschillende media over het onderwerp ‘slaaplezing’

Slaaplezing in Utrecht

Kinderarts Jeroen Dudink van het Wilhelmina Kinderziekenhuis en onderzoeker Olaf Verschuren van het Kenniscentrum Revalidatiegeneeskunde Utrecht gaven zondag 16 december 2018 een slaaplezing in Tivoli Vredenbrug. Ze vertelden over het belang van slapen en de impact van een korte nachtrust.

Slaap is net zo belangrijk als eten

Na een nacht met weinig slaap is het lastiger om je goed te concentreren, maken we meer fouten op het werk en ben je wat labieler dan normaal. Maar wat veel mensen niet weten, is dat slapen minstens zo belangrijk is als eten of je nou oud of jong bent.

Ook voor scholieren en studenten

Niet alleen voor werknemers en werkgevers, maar ook voor scholieren en studenten is een goede nachtrust van belang. Na een flinke studiedag sla je de lesstof beter op in het langetermijngeheugen als genoeg geslapen hebt. Maar ook vóór een lesdag is voldoende slaap van belang om de lesstof goed op te kunnen nemen. En dat kan het verschil uitmaken tussen een heel goed cijfer en een onvoldoende.

Slaaplezing door kinderarts Jeroen Dudink van het Wilhelmina Kinderziekenhuis en onderzoeker Olaf Verschuren.

Dit artikel is deels overgenomen van het UMC Utrecht. Meer lezen? Kijk op https://www.umcutrecht.nl/nl/Nieuws/Ga-maar-lekker-slapen!

Slaaplezing

Slaapcursus.nl (Homepage), yoganidra.nl, slaapyoga.nl

Bovenlaag: Rob de Ron, Reviews, Agenda, Aanmelden, Contact en Privacy.

Laag 1: Yoga Nidra (8100), slaapmeditatie (3600), slaapyoga (110),  

Laag 2: Slaapworkshop, workshop slapen, slaaplezing, lezing over slaap, slaapconsult, slaapcollege, slaapeducatie, theatercollege over slaap, slaapmarkt, slaaplessen

Laag 3: Slaapdeskundigen, slaaponderzoekers,  Eus van Someren, Hans Hamburger, Gerard Kerkhof, Ingrid Verbeek, Ton Coenen, Rob de Ron, Stefan Lucius, Jaap lancee, Peter Meerlo, Michelle van Laethem,