Slaaptips. Beter slapen tips. Goed slapen tips. Slapen tips.

Slaaptips

Excuses … de pagina waar je naar zocht is vervangen door onderstaande pagina.

Veel mensen die slecht slapen zijn op zoek naar de ultieme slaaptip … die bestaat niet. Neem je slapeloosheid serieus en overweeg de slaapcursus.

Slaaptips. Beter slapen tips. Goed slapen tips. Slapen tips.

Slaapcursus particulieren

Slaap je licht, heb je moeite met inslapen of word je elke nacht rond dezelfde tijd wakker? Word je van elk geluidje of gedachte direct wakker en alert? Of je nu oppervlakkig slaapt, moeite hebt met inslapen of doorslapen, beter slapen is voor iedereen mogelijk. Binnen één dag.

Lees hieronder meer over de slaapcursus voor particulieren.

Slaaptips. Beter slapen tips. Goed slapen tips. Slapen tips.

Slaapcursus zakelijk

Naast een slaapcursus voor particulieren geeft Rob de Ron ook cursussen, workshops en lezingen. Veel werknemers, scholieren en studenten die slecht slapen maken zich zorgen dat ze de volgende dag niet goed functioneren. Een aantal praktische handvatten om de slaap te verbeteren, kan veel voor hen betekenen.

Meer weten? Kijk op zakelijk.

Slaaptips. Beter slapen tips. Goed slapen tips. Slapen tips.

Rob de Ron

Toen zijn vrouw slaapproblemen kreeg, bleek niets echt te werken. Samen met zijn vrouw koos slaaponderzoeker, yoga nidra en slaapyoga deskundige Rob de Ron voor een nieuwe aanpak. Dat had al snel succes. Daarom richtte hij in 2011 de eerste Slaapcursus van Nederland op.

Wil je meer weten? Lees dan hier verder.

Slaaptips. Beter slapen tips. Goed slapen tips. Slapen tips.

Slaaptip … volg net als Sophie Hilbrand de Slaapcursus. 

Binnen één dag beter slapen

Slaaptip

Ik heb 1,5 week geleden de slaapcursus bijgewoond. Vanaf de eerste nacht tot heden, slaap ik veel beter. Ik word nog wel een paar keer wakker, maar slaap direct weer in. Iedere dag neem ik 20 min rust en luister ik naar de yoga nidra oefeningen. Ook neem ik pauzes. Dat werkt enorm ontspannend. Ik ben ontzettend blij dat ik sinds 1,5 week weer slaap en mij fitter voel. Ik wil je bedanken hiervoor, want ik was eigenlijk ten einde raad. (-) Nogmaals dank en ik hoop dat je nog veel andere mensen met slaapproblemen kunt helpen. Meer reviews.

Slaaptips. Beter slapen tips. Goed slapen tips. Slapen tips.

Slaapcursus voor particulieren

Insomnie: van nature waakzaam en alert

Insomnie is het meest voorkomende slaapprobleem. Het ontstaat veelal omdat je fysiologie net iets gevoeliger is afgesteld dan bij andere mensen. Je bent daardoor van nature waakzamer en alerter. Gebeurtenissen, gedachten, gevoelens en geluiden houden je daarom sneller uit je slaap. Mensen met insomnie staan zogezegd gemakkelijk ‘aan’, terwijl de ‘uitknop’ juist moeilijk te vinden is.

Nieuwe slaapmethode

Slapen (uitknop) en waken (aanknop) werken samen. Toch richten we ons bij de aanpak van het slaapprobleem vaak uitsluitend op de uitknop: je doet er alles aan om beter te slapen. Begrijpelijk, maar bij insomnie is juist de gevoelige aanknop, het wakker en waakzaam zijn, de oorzaak van het probleem. Met zijn nieuwe slaapmethode richt Rob de Ron zich daarom zowel op de dag (aan) als op de nacht (uit). Je leert weer controle te krijgen over zowel de ‘uitknop’ als de ‘aanknop’. 

24-uurs benadering

In zijn methode staat een 24-uurs benadering van insomnie centraal. Dat betekent dat je jezelf niet langer richt op de nacht en de kwaliteit van je slaap, maar op de dag en de kwaliteit van je dagelijks leven. Door je slaapprobleem overdag aan te pakken en je dagelijks leven een juiste afwisseling en ritme te geven, ga je weer beter slapen. Logisch, want waken en slapen horen bij elkaar als dag en nacht.

Je slaap- waakritme: het ritme van aan- en uitstaan

Je krijgt drie duidelijke handvatten aangereikt om overdag je slaap- waakritme te herstellen. zodat je weer goed gaat slapen. Dat kun je nog steeds! Een effectieve slaapoefening die dagelijks zo’n 20 minuten van je tijd vraagt, zal je daarbij helpen. Tijdens de cursusdag doen we de slaapoefening twee keer. Deze eenvoudige oefening, gebaseerd op yoga nidra, maakt de mogelijkheid om te slapen weer in je wakker.

Het kan

Slaap je al jaren slecht? Ben je vaak moe, maar slaap je nauwelijks? Ben je ’s nachts teleurgesteld, wanhopig of boos? Bang dat je morgen niet goed functioneert? Heb je soms een wattenhoofd? Wacht dan niet langer en pak vandaag nog je slaapprobleem aan. Beter slapen is voor iedereen haalbaar. Het kan. Je kunt het binnen één dag leren!

Problemen met slapen?

Slaaptip

“Slapeloosheid is op zichzelf al erg ontwrichtend voor iemands leven.” zegt slaapprofessor Eus van Someren in een interview met NRC. Is er dan helemaal niets te doen aan chronische slapeloosheid? Gelukkig wel. Zo kan ik je van harte de Slaapcursus aanraden van Rob de Ron. Ook hij gaat in op het belang van pauze, rust en herstel. Baanbrekend aan zijn slaapcursus is dat hij de oplossing niet zoekt in de nacht, maar in hoe je de dag doorbrengt.”
.
Kasper Jansen, sportarts, onderzoeker, powernap specialist en schrijver van ‘De Powernap Paradox.’

Slaaptips. Beter slapen tips. Goed slapen tips. Slapen tips.

Ook deelnemen?

De Slaapcursus kost €155. Wil je samen komen? Dan betaal je ieder €135. De cursus is van 09.30 tot 17.00 uur. Aan het eind van de Slaapcursus krijg je 3 slaapoefeningen mee naar huis.

Kijk hier voor de eerstvolgende cursusdag.

Slaaptips. Beter slapen tips. Goed slapen tips. Slapen tips.

Aan het Vondelpark

De cursus wordt gegeven in Amsterdam in Centrum de Roos aan de P.C. Hooftstraat, net in het Vondelpark. De locatie is goed te bereiken met het openbaar vervoer.

Na aanmelding ontvang je meer informatie. 

Slaaptips. Beter slapen tips. Goed slapen tips. Slapen tips.

Veel beter

De slaapoefening doe ik elke dag .Mijn dagen zijn zo veel leuker geworden en ik voel me zo veel beter. Ik kan me beter concentreren, doe meer zonder stress en ben minder vermoeid.

Wil je meer reviews lezen? Klik dan op deze link.

Slaaptips. Beter slapen tips. Goed slapen tips. Slapen tips.

Slaapcursus.nl. Erik Scherder en Rob de Ron tijdens slaapcongres van de Vrije Universiteit Amsterdam.

Slaapcursus voor bedrijven, organisaties en instellingen

Uit de verschillende onderzoeken en evaluatierapporten blijkt dat een slaapworkshop of slaaplezing veel kan betekenen voor werknemers, studenten en scholieren. Wilt u weten wat de verschillen zijn tussen een slaapcursus, slaapworkshop en slaaplezing? Neem dan contact mt ons op.

Investeren in slaap loont

De praktische handvatten die werknemers en studenten worden aangereikt, leiden vrijwel altijd tot het verbeteren van de slaapkwaliteit, minder ziekteverzuim en betere prestaties. Daarnaast zijn goed uitgeslapen medewerkers en studenten collegialer en beter gehumeurd. Investeren in de slaap van werknemers en studenten wordt dan ook op verschillende fronten rijkelijk beloond.

Iedereen functioneert beter na een goede nachtrust

Het maakt niet uit of u werkzaam bent in een onderneming, organisatie of instelling en wat uw functie, positie of achtergrond is. Of u nu werkt bij de belastingdienst, een vastgoedbelegger of in het ziekenhuis, iedereen slaapt en iedereen voelt zich beter na een goede nachtrust. Onderstaande ondernemingen, organisaties en instellingen gingen u voor en boden hun werknemers, studenten of scholieren een slaapworkshop, slaaplezing of slaapcursus aan.

Slaaptips. Beter slapen tips. Goed slapen tips. Slapen tips.

Organisaties (a tot z)

AFM

AMC & VUMC

Belastingdienst

Gemeente Lelystad

Gemeente Winterswijk

Gemeente Zwolle

NEN

Noordwest Ziekenhuisgroep

OLVG

Openbaar Ministerie

Stadsgenoot

Stichting Bedrijfsfonds Apotheken

Slaaptips. Beter slapen tips. Goed slapen tips. Slapen tips.

Ondernemingen (a tot z)

Auping

AO Metalektro

CBRE Global Investors

Damen Shipyards

DSM

Economic Board Almere

Moervast

Only Human

RABO Bank

REED Business

TALPA

Van Dyck Solar

Welten

Slaaptips. Beter slapen tips. Goed slapen tips. Slapen tips.

Instellingen (a tot z)

Da Vinci College Gorinchem

Eduvier Onderwijsgroep Lelystad

Radboud Universiteit Nijmegen

Rijksuniversiteit Groningen

ROC Amsterdam

SCALDA Vlissingen

Stichting Burn Out en Stress Amersfoort

Volksbond Amsterdam

VU Amsterdam

Wellantcollege Amsterdam

Korte impressie workshop / college

(Zonder geluid)

Korte impressie Yoga Nidra workshop

(Zonder geluid)

Korte impressie slaapcursus / workshop

(Zonder geluid)

Slaaptips. Beter slapen tips. Goed slapen tips. Slapen tips.

Vragen

Vragen over de slaapcursus? Wil je weten of deze ook geschikt voor jou is? Neem dan gerust contact met me op.

Slaapcursus. Rob de Ron. slaaptraining voor volwassenen slaapworkshop slaaplezing slaapcollege slaapcoach slaaptherapie

Meedoen

Wil je ook binnen één dag je slaapkwaliteit verbeteren en heb je zin gekregen om deel te nemen aan de Slaapcursus?

Slaapcursus. Rob de Ron. slaaptraining voor volwassenen slaapworkshop slaaplezing slaapcollege slaapcoach slaaptherapie

Zakelijk

Zin om voor je bedrijf, instelling of organisatie een workshop of lezing te organiseren? Neem dan contact met ons op.

Slaaptips. Beter slapen tips. Goed slapen tips. Slapen tips.
Slaaptips. Beter slapen tips. Goed slapen tips. Slapen tips.

De pagina slaaptips is de koppelpagina voor verwijderde berichten sinds februari 2020.

Slaapcursus.nl (Homepage). Yoganidra.nl, slaapyoga.nl

Bovenlaag: Rob de Ron, Reviews, Agenda, Aanmelden, Contact en Privacy.

Laag 1: Yoga Nidra (8100), slaapmeditatie (3600), slaapyoga (110),  

Laag 2: Slaapworkshop, slaaplezing

Slaaptips. Beter slapen tips. Goed slapen tips. Slapen tips.

De pagina slaaptips is de linkpagina voor ‘verwijderde artikelen’ zoals:

Slaapritme, nachtdienst, insomnie, magnesium en nachtrust, slaapproblemen en slaapmiddelen, slaapgewoonten, slaapstoornis, slaapkamertemperatuur, vrouw en slaap, slaapmiddel of slaapcursus, chronisch slaapgebrek, slaapproblemen oplossen zonder medicatie, problemen met doorslapen, moeite met doorslapen, zolpidem en andere slaapmiddelen, moeite met inslapen, moeilijk inslapen, inslaapproblemen, melatonine productie, melatonine in voeding, 

Moe en vermoeid, slapen en slaperigheid:

moe en slaperig, moe en slaperigheid, vermoeidheid en slaperigheid, vermoeidheid en slaperigheid zijn niet hetzelfde, slaperig, slaperigheid, moe maar niet kunnen slapen,