Slaapcursus.nl. Niet kunnen slapen met slaappil

Niet kunnen slapen met slaappil

Niet kunnen slapen met slaappil is bijzonder vervelend. Wat kun je doen als zelfs slaappillen niet werken. Hoe krijg je dan de controle over je slaap terug? Naast slaappillen heb je vast ook allerhande andere dingen gebruikt. Van onschuldige middelen als warme melk of kruidenthee tot minder onschuldige middelen als thc, alcohol of melatonine. Soms pas je daarbij ook je gedrag aan. Drink je minder koffie, ga je op vaste tijden naar bed, gebruik je oordopjes of slaap je zelfs niet langer naast een partner. Maar wat je ook probeert, je slaapt nog steeds niet goed. Dat komt omdat je voornamelijk gericht bent op je slaap. Op de slaapcursus en in het E-book kijken we vooral naar de invulling van je dag en laten we de nacht met rust.

“Slecht slapen is een 24-uurs-probleem, dat vraagt om een 24-uurs oplossing,” aldus Rob de Ron. Hij is slaaponderzoeker en Yoga Nidra docent. Nadat zijn vrouw slaapproblemen kreeg en hij de gevolgen van dichtbij meemaakte, ontwikkelde hij de eerste Nederlandse Slaapcursus. Sindsdien geeft hij menigeen aan een betere nachtrust geholpen. Wil je ook deelnemen? Kijk dan in de cursusagenda. Je kunt ook het E-book inclusief 7 slaapoefeningen bestellen.

Beter slapen betekent veel meer dan een goede gezondheid en meer energie. Het maakt je een ander mens.  Je hebt meer plezier, een beter humeur én je glimlacht vaker. Beter slapen maakt je een betere partner, vriend(in), collega, moeder of vader. 

Niet kunnen slapen met slaappil

Slaapcursus

De ééndaagse Slaapcursus wordt o.a. gegeven in Amsterdam en Utrecht en kost €155. Kom je met samen, dan betaal je ieder €135. 

Niet kunnen slapen met slaappil

Amsterdam

De Slaapcursus wordt o.a. gegeven in Amsterdam in Centrum de Roos aan de P.C. Hooftstraat 183, nabij het Vondelpark. 

Niet kunnen slapen met slaappil

Utrecht

De Slaapcursus wordt o.a. gegeven in Centrum Well  aan de Doelenstraat in het prachtige oude centrum van Utrecht.

Niet kunnen slapen met slaapil

De meeste mensen pauzeren of rusten wanneer ze vermoeid zijn en herstellen zo op een natuurlijke manier van hun vermoeidheid. Veel slechte slapers hebben echter een groot verantwoordelijkheidsgevoel en gaan vaak door waar anderen stoppen. Ze nemen overdag zelden een pauze of een écht rustmoment. Daardoor raken ze gedurende de dag – soms ongemerkt – steeds vermoeider. Die vermoeidheid kan een goede nachtrust belemmeren. Om de controle over je nachtrust terug te krijgen en weer te kunnen slapen, is het van groot belang allereerst die (verborgen) vermoeidheid aan te pakken.

Pak je slaapprobleem overdag aan

Wanneer je niet kunt slapen slik je kort voor het slapen gaan een slaappil. Wanneer je echter pas in bed je slaapprobleem wilt oplossen, ben je altijd te laat. Niet kunnen slapen is een 24-uurs probleem. Dat vraagt om een 24-uurs oplossing. Pak je slaapprobleem niet pas in je bed aan en richt je niet uitsluitend op slaap. Gebruik juist de dag en de avond!

Beter slapen vraagt om een 24-uurs oplossing

Op de Slaapcursus kijken we hoe je een dag zo kunt inrichten, dat je ook overdag regelmatig herstelt van inspanningen. Belangrijk, want daardoor ben je voor je gezondheid en vitaliteit minder afhankelijk van je slaap. Op de slaapcursus krijg je duidelijke handvatten en een aantal praktische slaapoefeningen om gedurende de dag en de avond aan je herstel te werken, zodat je minder vermoeid en meer ontspannen gaat slapen.

Door kennis en oefening heb je nieuwe dingen geleerd en verloren vaardigheden weer in jezelf wakker gemaakt. Waarom zou dit ook niet voor je slaap gelden?

Door vermoeid ga je steeds slechter slapen

Omdat chronisch slechte slapers vaak een groot verantwoordelijkheidsgevoel en doorzettingsvermogen hebben, gaan ze vaker over hun grenzen. Na verloop van tijd, merken ze hun vermoeidheid steeds minder goed op en vergeten daarom gedurende de dag even ‘af te remmen’. Ze gunnen zichzelf geen goede pauze of rustmoment en zijn voor hun herstel volkomen afhankelijk van een goede nachtrust. Die noodzakelijke nachtrust raakt echter door de vermoeidheid in de knel. Juist door de vermoeid ga je steeds slechter slapen en kom je in een vicieuze cirkel.

Rust is degedroomde partner van slaap

Vermoeidheid en slaap worden in je lichaam op verschillende manieren geregeld. Daardoor kun je ook te moe zijn om te slapen. Wil je de vicieuze cirkel van slapeloosheid doorbreken en weer goed slapen, dan zal je eerst deze (verborgen) vermoeidheid moeten aanpakken. Pas wanneer je minder moe bent, zal je slaap verbeteren. Het is daarom belangrijk om overdag regelmatig te pauzeren en te rusten. Yoga nidra slaapoefeningen vormen een belangrijk onderdeel van de slaapcursus en het E-book. Met behulp van de yoga nidra oefeningen leer je wat écht rusten is. En rust is de gedroomde partner van slaap.

Niet kunnen slapen met slaappil? Ga oefenen!

Niet kunnen slapen met slaappil?  Slik niet langer passief een slaappil, maar oefen de slaap! Je bent goed geworden in alle dingen waarin je nu goed bent door kennis en oefening. Waarom zou dit niet voor je slaap gelden. Oefenen vraagt weliswaar een inspanning, maar schenkt je ook meer voldoening.  Bovendien heeft het geen negatieve bijwerkingen, alleen maar positieve. Naast kennis vormen de slaapoefeningen de pijlers van de slaapcursus en het E-book.

Op een ontspannen manier en in een ongedwongen sfeer, maakt de slaapcursus het plezierig om te leren over je slaap en om je slaap ook écht te oefenen. Door de juiste kennis en oefening gaat beter slapen je beslist lukken. Meld je nu aan.

Niet kunnen slapen met slaappil

E-book bestellen

Je kunt de cursus ook als E-book bestellen. Bij dit E-book horen 7 slaapoefeningen die je beslist gaan helpen. Het boek kost €18,50

Niet kunnen slapen met slaappil

Reviews

Sinds de cursus zijn mijn dagen veel leuker geworden. Ik voel me veel beter, kan me beter concentreren en ben minder vermoeid.

Niet kunnen slapen met slaappil

Rob de Ron

Professor Erik Scherder en Slaaponderzoeker Rob de Ron tijdens het Slaapcongres van de Vrije Universiteit Amsterdam.

Niet kunnen slapen met slaappil

Sophie Hilbrand neemt voor een aflevering over slaap van ‘Sophie in de Mentale Kreukels’  deel aan de Slaapcursus.

Niet kunnen slapen met slaappil

Ik hoop dat je nog veel andere mensen met slaapproblemen kunt helpen

Ik heb 1,5 week geleden de slaapcursus bijgewoond. Vanaf de eerste nacht tot heden, slaap ik veel beter. Ik word nog wel een paar keer wakker, maar slaap direct weer in. Iedere dag neem ik 20 min rust en luister ik naar de Yoga Nidra oefening. Ook neem ik pauzes. Dat werkt enorm ontspannend. Ik ben ontzettend blij dat ik sinds 1,5 week weer slaap en mij fitter voel. Ik wil je bedanken hiervoor, want ik was eigenlijk ten einde raad. Naar reviews >

Niet kunnen slapen met slaappil

Detail van Slapend Meisje op een Houten Bank (jaar onbekend). Albert Samuel Anker (1831-1910)

Niet kunnen slapen met slaappil

Meestal werken slaaptips als minder koffie, geen blauw licht voor het slapen gaan of zelfs slaapmiddelen onvoldoende. Ze versterken zelfs de insomnie. Hoe dit komt en vooral, welke aanpassingen de kwaliteit van je slaap wel structureel kunnen verbeteren bespreken we in dit 6e hoofdstuk van het Slaapcursus E-book en op de slaapcursus.

Verantwoording afbeeldingen bij pagina ‘niet kunnen slapen met slaappil.’