Slaapcursus.nl

Slaapcursus

Welkom op slaapcursus.nl

Vaak blijkt dat bij mensen die onvoldoende slapen dat hun fysiologie net iets gevoeliger is afgesteld dan bij andere mensen. Ze zijn daardoor van nature waakzamer en alerter. Gedachten, gevoelens en geluiden houden hen daarom sneller uit de slaap. Ze staan zogezegd gemakkelijk aan’, terwijl de ‘uitknop’ maar moeilijk te vinden is. Op de slaapcursus krijg je een 3 duidelijke handvatten om de controle over de aan- en uitknop te herstellen. Niet door nog meer gewicht aan de nacht toe te kennen, maar door aandacht te schenken aan je slaapritme en slaapkwaliteit, maar aan je waakritme en je dagelijks functioneren. Balangrijk, want slapen en waken horen bij elkaar als dag en nacht. 

Beter slapen betekent veel meer dan een goede gezondheid en meer energie. Het maakt je een ander mens.  Je hebt meer plezier, een beter humeur én je glimlacht vaker. Beter slapen maakt je een betere partner, vriend(in), collega, moeder of vader. Investeren in slaap loont op alle gebieden van je dagelijks leven.

“Slecht slapen is een 24-uurs-probleem, dat vraagt om een 24-uurs oplossing,” aldus Rob de Ron. Hij is slaaponderzoeker en Yoga Nidra docent. Nadat zijn vrouw slaapproblemen kreeg en hij de gevolgen van dichtbij meemaakte, ontwikkelde hij de eerste Nederlandse Slaapcursus. Slaapcursus helpt je op een nieuwe manier om weer tevreden te slapen. Wil je ook deelnemen? Kijk dan in de cursusagenda. Je kunt ook het E-book inclusief 7 slaapoefeningen bestellen.

Slaapcursus, cursus slapen

Slaapcursus

De ééndaagse Slaapcursus wordt o.a. gegeven in Amsterdam en Utrecht en kost €155. Kom je met samen, dan betaal je ieder €135. 

Rob de Ron 5. Slaapcursus. Cursus slapen

Zakelijk

Rob de Ron geeft ook (online) workshops en lezingen over slaap aan diverse bedrijven, instellingen en organisaties

Slaapcursus, cursus slapen

Reviews

Sinds de cursus zijn mijn dagen veel leuker geworden. Ik voel me veel beter, kan me beter concentreren en ben minder vermoeid.

De Slaapcursus: slapen kun je leren en oefenen!

Met kennis en oefening krijgen we controle over de aan en uitknop en herstellen de balans tussen waken en slapen. Door kennis en oefening ben je goed geworden in die dingen waarin je nu goed bent. En wanneer bepaalde vaardigheden minder werden wekte je ze weer tot leven door belangstelling, kennis en oefening. Je bent je blijven ontwikkelen. Waarom zou dit ook niet voor slaap gelden? De slaapcursus duurt één dag. Dat is genoeg om de principes van de aan en uitknop, van waken en slapen, te leren kennen. Daarnaast leer je op deze dag een bijzondere slaapoefening. Want slapen kun je leren en oefenen!

Een nieuwe slaapmethode

Slapen (uitknop) en waken (aanknop) werken samen. Toch richten we ons bij de aanpak van het slaapprobleem vaak uitsluitend op de uitknop: je doet er alles aan om beter te slapen. Begrijpelijk, maar bij veel slaapproblemen is juist de gevoelige aanknop de oorzaak. Met zijn nieuwe slaapmethode richt Rob de Ron zich daarom niet alleen op de uitknop, waar we ’s nachts soms zo wanhopig naar op zoek zijn, maar ook op de waakknop, die voor velen die niet goed slapen, zowel overdag als ’s nachts aanstaat. 

Door kennis en oefening ben je goed geworden in die dingen waarin je nu goed bent. En door kennis en oefening heb je verloren vaardigheden weer in jezelf wakker gemaakt. Je bent nieuwsgierig gebleven en jezelf altijd blijven ontwikkelen. Waarom zou dit alles niet voor je slaap gelden?

24-Uurs benadering

In zijn methode staat een 24-uurs benadering van langdurige slapeloosheid centraal. Dat betekent dat je jezelf niet langer richt op de nacht en de kwaliteit van je slaap, maar op de dag en de kwaliteit van je dagelijks leven. Door je slaapprobleem overdag aan te pakken en je dagelijks leven een juiste afwisseling en ritme te geven, krijg je weer controle over de ‘aanknop’. Wanneer je de aanknop steeds beter gaat beheersen, zal je steeds gemakkelijker de uitknop vinden en beter gaan slapen. 

De slaapcursus maak de slaap weer in je wakker

Tijdens de slaapcursus krijgt je drie duidelijke handvatten aangereikt om overdag je slaap- waakritme te herstellen. zodat je weer goed gaat slapen. Een effectieve slaapoefening die dagelijks zo’n 20 minuten van je tijd vraagt, zal je daarbij helpen. Tijdens de cursusdag doen we de slaapoefening twee keer. Deze eenvudige oefening, gebaseerd op yoga nidra, maakt de slaap weer in je wakker! Na de cursus beschik je over voldoende kennis en vaardigheden om thuis direct aan de slag te gaan.

Beter slapen maakt je dagelijks leven en werk aangenamer en efficiënter. Je kunt je beter concentreren, bent vindingrijker en krijgt meer gedaan in minder tijd. Beter slapen maakt je tegelijkertijd rustiger én levendiger. Dat is prettig voor jezelf en je omgeving. Daarom wenst iedereen die je lief is of met je samen werkt, je een goede nachtrust toe.

Wat je ook gebruikt of doet, je slaapt nog steeds niet goed

Waarschijnlijk slaap je al maanden en misschien zelfs jaren niet goed. Ben je ’s nachts teleurgesteld, wanhopig of boos omdat je niet kunt slapen. Of bang dat je de volgende dag niet goed functioneert. Voel je jezelf vaak moe of heb je een wattenhoofd. Vermoedelijk heb je al van alles gebruikt de controle over je slaap terug te krijgen. Van kruidenthee tot melatonine en van magnesium tot droomsap. Misschien gebruik je zelfs alcohol, thc, slaapmiddelen of heb je je gedrag aangepast. Drink je bijvoorbeeld ’s avonds geen koffie, gebruik je oordopjes, ga je op vaste tijden naar bed of slaap je niet langer naast je partner. Op die manier sta je AAN om UIT te staan. En dat werkt niet.

De slaapcursus is niet zwaar, zweverig of moeilijk

Wat je ook gebruikt of doet, je bent nog steeds niet tevreden over je slaap. Toch ken je vermoedelijk alle goedbedoelde slaapadviezen beter dan wie dan ook, maar het heeft je tot op heden niet gebracht wat je zou willen. Op de slaapcursus besteden we daarom geen tijd aan deze ineffectieve benadering. Ze belicht slechts één kant van de medaille: slaap. Dat werkt niet omdat het niet alleen belangrijk is de uitknop te controleren. Nog belangrijker is het oml de aanknop te gaan beheersen. Niet door de bekende slaapadviezen op te volgen, maar oprechte belangstelling te tonen in de vraag waarom je niet goed slaapt.

Op de juiste vraag volgt het juiste antwoord

Op de vraag waarom je niet goed slaapt volgt een logisch antwoord. Op de slaapcursus ontdek je wat je kunt doen om weer goed te slapen? De kennis en oefening die je daarvoor nodig hebt is niet moeilijk, zwaar of ingewikkeld. De slaapcursus maakt het prettig om te leren over slaap en plezierig om slaap te oefenen. Beter slapen op basis van belangstelling, kennis en oefening is voor iedereen mogelijk. Lees de reviews en meld je aan.

Op een ontspannen manier en in een ongedwongen sfeer, maakt de slaapcursus het plezierig om te leren over je slaap en om je slaap ook écht te oefenen. Door de juiste kennis en oefening gaat beter slapen je beslist lukken. Meld je nu aan.

Slaapcursus, cursus slapen

E-book bestellen

Je kunt de cursus ook als E-book bestellen. Bij dit E-book horen 7 slaapoefeningen die je beslist gaan helpen. Het boek kost €18,50

Slaapcursus, cursus slapen

Rob de Ron

Professor Erik Scherder en slaaponderzoeker Rob de Ron tijdens het Slaapcongres van de Vrije Universiteit Amsterdam.

De Slaapcursus wordt o.a. gegeven in Centrum Well Utrecht is gelegen aan de Doelenstraat in Utrecht

Amsterdam en Utrecht

De Slaapcursus wordt o.a. gegeven in Centrum de Roos in hartje Amsterdam en Centrum Wel in het oude centrum van Utrecht.

Insomnie en langdurige slapeloosheid

Sophie Hilbrand neemt voor een aflevering over slaap van ‘Sophie in de Mentale Kreukels’  deel aan de Slaapcursus.

Slaapcursus, cursus slapen

Ik hoop dat je nog veel andere mensen met slaapproblemen kunt helpen

Ik heb 1,5 week geleden de slaapcursus bijgewoond. Vanaf de eerste nacht tot heden, slaap ik veel beter. Ik word nog wel een paar keer wakker, maar slaap direct weer in. Iedere dag neem ik 20 min rust en luister ik naar de yoga nidra oefeningen. Ook neem ik pauzes. Dat werkt enorm ontspannend. Ik ben ontzettend blij dat ik sinds 1,5 week weer slaap en mij fitter voel. Ik wil je bedanken hiervoor, want ik was eigenlijk ten einde raad. (-) Nogmaals dank en ik hoop dat je nog veel andere mensen met slaapproblemen kunt helpen. Naar reviews >

Slaapcursus. Slaap Cursus.

Detail Le Lit (Het Bed) (1893) van Toulouse Lautrec (1864-1901)

Een slaapcursus? Kun je dan (opnieuw) leren slapen?

Jazeker! Door kennis en oefening ben je goed geworden in alles waarin je nu goed bent. En je bent je blijven ontwikkelen. Juist wanneer bepaalde vaardigheden minder werden. Waarom zou dit niet ook voor slaap gelden?

Verantwoording afbeeldingen bij pagina ‘Slaapcursus (cursus slapen):’
.
Een groot deel van de getoonde afbeeldingen op slaapcursus.nl is afkomstig van Commons.Wikimedia.org. Overige afbeeldingen zijn in eigen beheer of in beheer van musea, stichtingen en (privé)collecties, maar vrij toegankelijk en voor publiek beschikbaar, met speciale dank aan het Rijksmuseum Amsterdam.
.
*) Still Sophie Hilbrand neemt deel aan de Slaapcursus. Uit een speciale aflevering over slaap van ‘Sophie in de Mentale Kreukels’ (BNN VARA) 
Henri de Toulouse Lautrec (1864-1901) Le Lit (Het Bed) 1893. Musee d’Orsay, Parijs.
.
Slaapcursus (cursus slapen)