Slaapcursus.nl. slaaples voor jongvolwassenen met slaapproblemen

Slaaples voor Jongvolwassenen met Slaapproblemen

Een slaaples voor jongvolwassenen met slaapproblemen is op veel gebieden lonend. Veel leerlingen die slecht slapen maken zich zorgen. Ze zijn ongerust dat ze de volgende dag niet goed functioneren. Uit de verschillende onderzoeken blijkt dat een les over slaap voor hen veel kan betekenen. De praktische handvatten die hen worden aangereikt, leiden vrijwel altijd tot het verbeteren van de slaap, minder ziekteverzuim en betere prestaties. Daarnaast zijn uitgeslapen leerlingen beter gehumeurd en houden ze meer rekening met andere leerlingen. 

De slaaples voor jongvolwassenen met slaapproblemen wordt verzorgd door slaaponderzoeker en yoga nidra leraar Rob de Ron. Wil je meer weten of een offerte opvragen? Neem dan contact met ons op.

Beter slapen betekent veel meer dan een goede gezondheid en meer energie. Het maakt je een ander mens.  Je hebt meer plezier, een beter humeur én je glimlacht vaker. Beter slapen maakt je niet alleen een betere leerling, maar ook een betere partner, vriend(in), moeder of vader. 

Slaaples voor Jongvolwassenen met Slaapproblemen

Afbeelding: Professor Erik Scherder (Meer over slapen en Hersenen van Professor Erik Scherder bij Omroep Max) en Slaaponderzoeker Rob de Ron bij het Slaapcongres van de Vrije Universiteit in Amsterdam (De VU wil graag weten hoe hoe studenten slapen. Doe mee).

Tijdens de slaaples voor jongvolwassenen met slaapproblemen bieden we het juiste perspectief

We richtten ons tijdens de slaaples niet uitsluitend op de nacht, maar ook op de invulling van de dag en de avond. Logisch, want goed slapen is een 24 uurs probleem dat vraagt om een 24 uurs oplossing. Dit 24-uurs perspectief levert een belangrijke bijdrage aan het verbeteren van de prestaties én het welbevinden van de leerlingen. Zowel tijdens de studie als privé.

Een duidelijke doelstelling

De doelstelling van de slaaples is om de leerlingen weer de controle over hun slaap terug te geven. Om dit te bereiken gebruiken we een tweeledige aanpak. Allereerst zijn er de slaapyoga oefeningen. Deze zijn niet moeilijk. Ze verbeteren direct de slaapkwaliteit. Daarom ontvangt elke leerrling die deelneemt één of meerdere slaapoefeningen voor thuis.

Door kennis en oefening heb je nieuwe dingen geleerd en heb je verloren kennis weer in jezelf wakker gemaakt. Je bent nieuwsgierig gebleven en jezelf altijd blijven ontwikkelen. Waarom zou dit alles niet voor je slaap gelden?

De juiste handvatten

Ten tweede biedt de geboden kennis over chrono-biologische ritmes leerlingen de juiste handvatten om hun slaap- en werkritme beter op elkaar af te stemmen. Biologische ritmes kennen een specifiek 24-uurs ritme. Daarin zijn naast slaap ook pauze en rust kenmerkende momenten om te herstellen van een lichamelijke, mentale of intellectuele inspanning. Kennis over deze biologische ritmes helpt hen om hun studie en privéleven makkelijker en efficiënter te maken én tegelijkertijd beter te slapen.

Goede voeding en voldoende beweging

Natuurlijk is ons brein het belangrijkste orgaan dat vrijwel direct minder goed functioneert, wanneer we niet goed slapen. Uit recent onderzoek blijkt echter dat ook ons spijsverteringsorganen, en met name onze darmen, door slaapgebrek minder goed functioneren. Veel schade is te ondervangen met goede voeding en beweging, zelfs wanneer het slaaptekort blijft bestaan! Tijdens de slaaples schenken we daarom ook aandacht aan voeding en beweging.

Uitgeslapen leerlingen zijn beter gehumeurd

De duidelijke handvatten en de slaapoefeningen die tijdens de slaaples worden aangereikt, leiden vrijwel altijd tot het verbeteren van de slaapkwaliteit. Daarnaast zijn de leerlingen minder ziek, verbeteren de prestaties en zijn ze beter gehumeurd. Goed uitgslapen leerlingen houden bovendien meer rekening met medescholieren. Investeren in de slaap van jongeren wordt dan ook op verschillende fronten rijkelijk beloond.

De slaaples maakt het prettig om te leren over slaap en plezierig om slaap te oefenen. Beter slapen op basis van belangstelling, kennis en oefening is voor iedereen mogelijk. Juist voor jongvolwassenen.

Onderstaande onderwijsorganisaties, bedrijven en overheidsinstellingen gingen u voor en boden hun werknemers, leerlingen en studenten een workshop of college over slaap aan.

Slaaples voor Jongvolwassenen met Slaapproblemen

Organisaties

AFM

AMC & VUMC

Belastingdienst

Brandweer Amsterdam Amstelland

Gemeente Lelystad

Gemeente Winterswijk

Gemeente Zwolle

NEN

Noordwest Ziekenhuisgroep

OLVG

Openbaar Ministerie

Stadsgenoot

Slaaples voor Jongvolwassenen met Slaapproblemen

Ondernemingen

Auping

AO Metalektro

CBRE Global Investors

Damen Shipyards

DSM

Economic Board Almere

Moervast

Only Human

RABO Bank

REED Business

TALPA

Van Dyck Solar

Welten

Slaaples voor Jongvolwassenen met Slaapproblemen

Instellingen

Da Vinci College Gorinchem

Eduvier Onderwijsgroep Lelystad

Radboud Universiteit Nijmegen

Rijksuniversiteit Groningen

ROC Amsterdam

SCALDA Vlissingen

Stichting Bedrijfsfonds Apotheken

Stichting Burn Out en Stress

Volksbond Amsterdam

VU Amsterdam

Wellantcollege Amsterdam

Slaaples voor jongvolwassenen met slaapproblemen

Offerte?

Wil je voor je school, instelling of organisatie een (online) slaaples organiseren en een offerte aanvragen?

Slaaples voor jongvolwassenen met slaapproblemen

Vragen?

Vragen over de slaaples voor jongvolwassenen met slaapproblemen?  Neem dan gerust contact met me op.

Slaaples voor jongvolwassenen met slaapproblemen

Meedoen?

Heb je zin gekregen om deel te nemen aan de Slaapcursus en wil je ook binnen één dag je slaap verbeteren? 

Slaapproblemen jongvolwassenen, slaapproblemen jongeren, slaapcyclus jongvolwassenen, slaapcyclus pubers

Jongvolwassenen met slaapproblemen doen hun voordeel met slaaples

Afbeelding: Esma (Student) uit de speciale aflevering van Sophie in de Mentale Kreukels (BNN VARA) over Slaap.

Slaapproblemen jongvolwassenen, slaapproblemen jongeren, slaapcyclus jongvolwassenen, slaapcyclus pubers

Gebrek aan concentratie, geheugen en motivatie bij jongvolwassenen met slaapproblemen

Helaas kampt ruim een derde van de zestienjarigen en ruim een kwart van de veertienjarigen met slaapproblemen. Dat blijkt uit cijfers over het schooljaar 2015-2016 uit ‘Jij en Je Gezondheid’ van de GGD Amsterdam. Gebrek aan concentratie, geheugen en motivatie zit de schoolprestaties in de weg. De cijfers zijn zorgwekkend, volgens neuropsycholoog Ed de Bruin, die slaaponderzoek doet bij de Universiteit van Amsterdam.

Slaaples voor jongvolwassenen met slaapproblemen. Bron ‘Jij en Je Gezondheid’ / GGD Amsterdam

Slaapproblemen Jongvolwassenen

Detail van Slapend Meisje op een Houten Bank (jaar onbekend). Albert Samuel Anker (1831-1910)

Jongvolwassenen met slaapproblemen doen hun voordeel met slaaples

Veel leerlingen die slecht slapen maken zich zorgen. Ze zijn ongerust dat ze de volgende dag niet goed functioneren. Uit de verschillende onderzoeken en evaluatierapporten blijkt dat een slaaples veel voor hen kan betekenen.
Verantwoording afbeeldingen bij pagina ‘Slaaples bij Slaapproblemen Jongvolwassenen:’
.
Een groot deel van de getoonde afbeeldingen op slaapcursus.nl is afkomstig van Commons.Wikimedia.org. Overige afbeeldingen zijn in eigen beheer of in beheer van musea, stichtingen en (privé)collecties, maar vrij toegankelijk en voor publiek beschikbaar, met speciale dank aan het Rijksmuseum Amsterdam.
.
Albert Samuel Anker (1831-1910) Slapend Meisje op een Houten Bank (jaar onbekend) Privécollectie, Biel (1962)
.
Slaaples voor Jongvolwassenen met Slaapproblemen, terug naar Homepagina. →