Slaaptraining voor Volwassenen

Rob de Ron is slaaponderzoeker en Yoga Nidra docent. Nadat zijn vrouw slaapproblemen kreeg en hij de gevolgen van dichtbij meemaakte, ontwikkelde hij de eerste Nederlandse Slaapcursus. Sindsdien geeft hij vele slaaptrainingen en heeft hij menigeen aan een betere nachtrust geholpen. De slaaptraining  voor volwassenen is zowel voor particulieren, als bedrijven, onderwijsinstellingen en overheidsorganisaties.

Ysbrand van der Werf

Slaaptraining voor Volwassenen. Professor Erik Scherder en Slaaponderzoeker Rob de Ron. Slaapcongres van de Vrije Universiteit in ‘De Duif’ in Amsterdam.

Slaaptraining Volwassenen

Slaaptraining Volwassenen

Heb je moeite met in- of doorslapen en word je elke nacht rond dezelfde tijd wakker? Slaap je licht en maken geluidjes en gedachten je direct wakker? Of je nu licht slaapt, moeite hebt met in- of doorslapen, beter slapen is voor iedereen mogelijk.

Wil je deelnemen aan de Slaaptraining?

Slaaptraining Volwassenen

Slaaptraining zakelijk

Naast een slaaptraining voor particulieren geeft Rob de Ron ook cursussen, workshops en lezingen. Veel werknemers, scholieren en studenten die slecht slapen maken zich zorgen dat ze de volgende dag niet goed functioneren. Een aantal praktische handvatten om de slaap te verbeteren, kan veel voor hen betekenen. Meer weten?

Kijk op zakelijk.

Slaaptraining Volwassenen

Rob de Ron

Toen zijn vrouw slaapproblemen kreeg, bleek niets echt te werken. Samen met haar koos slaaponderzoeker en yoga nidra deskundige Rob de Ron voor een geheel nieuwe aanpak. Dat had al snel succes. Daarom richtte hij in 2011 de eerste Slaapcursus van Nederland op.

Wil je meer weten? Lees dan hier verder.

Slaaptraining voor volwassenen

Lig je ’s nachts wakker en reageer je op elke gedachte, geluid of beweging? Sta je gemakkelijk aan, maar is het lastig de uitknop te vinden? Als je pas ’s nachts je slaapprobleem wilt oplossen ben je altijd te laat. In deze slaaptraining ontdek je verschillende manieren om juist overdag je slaapprobleem aan te pakken. Je leert een slaapoefening op basis van Yoga Nidra en krijgt drie duidelijke handvatten aangereikt om je slaap- waakritme te herstellen.

Vermoeiend

Om weer controle over je slaap te krijgen drink je misschien minder koffie, ga je ’s avonds niet meer uit, gebruik je oordopjes, melatonine, magnesium of andere middelen. Begrijpelijk, want nachtenlang wakker liggen is  frustrerend én vermoeiend, maar ondanks al je pogingen slaap je nog steeds niet goed. Op deze slaaptraining krijg je niet de gebruikelijke slaaptips en adviezen. Ze hebben je tot op heden namelijk niet echt geholpen.

De vicieuze cirkel van slapeloosheid

Terwijl de goede slaper niets doet om beter te slapen, is de slechte slaper voortdurend bezig met allerhande slaaptips, slaapadviezen en slaapmiddelen. Deze nadruk op de nacht werkt averechts houdt je slaapprobleem  in stand en brengt je in de vicieuze cirkel van slapeloosheid. Daarom je aanpak tot op heden niet en slaap je al lange tijd niet goed.

24-uurs benadering

Slapen en waken zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Slecht slapen is daarom niet alleen het probleem van de nacht, maar een 24-uurs probleem. Dat vraagt om een 24-uurs benadering. Op deze slaaptraining richten we ons niet alleen op de nacht, maar ook op de dag. Alleen met een juiste dagindeling leg je de basis voor een goede nachtrust.

Slaaptraining Volwassenen

Slaaptraining Volwassenen. Sophie Hilbrand neemt voor BNNVARA deel aan de Slaapcursus van Rob de Ron. Naar Uitzending.

Slaapoefeningen

Daarom krijg je op deze slaaptraining drie duidelijke handvatten om overdag je slaap- waakritme te herstellen. Daarnaast krijg je drie slaapoefeningen op basis van yoga nidra, de yoga van de slaap. Deze slaapoefeningen doe je niet ’s nachts, maar overdag.

Je slaapt beter

Na de slaaptraining krijg je drie oefeningen mee naar huis. Ze vragen dagelijks zo’n 20 minuten van je tijd. De duidelijke handvatten voor overdag en de slaapoefeningen helpen je al snel om rustiger wakker te liggen, gemakkelijker weer in te slapen en steeds langer door te slapen. Wanneer je beter gaat slapen haal je meer voldoening uit je dagelijkse bezigheden, je werk en je relaties. Doordat de kwaliteit van je dagelijks leven verbetert, verbetert je slaap. Logisch, want waken en slapen horen bij elkaar als dag en nacht.

Gezonde verstand

Wanneer je de praktische handvatten en slaapoefeningen combineert met je eigen levensritme en ervaringen – want niemand weet beter wat goed voor je is dan jijzelf – heb je na de ééndaagse slaaptraining een unieke, persoonlijke sleutel tot een evenwichtig slaap- waakpatroon.

Slaaptraining volwassenen.

Ik hoop dat je nog veel andere mensen met slaapproblemen kunt helpen

Ik heb 1,5 week geleden de slaaptraining bijgewoond. Vanaf de eerste nacht tot heden, slaap ik veel beter. Ik word nog wel een paar keer wakker, maar slaap direct weer in. Iedere dag neem ik 20 min rust en luister ik naar de Yoga Nidra oefening. Ook neem ik pauzes. Dat werkt enorm ontspannend. Ik ben ontzettend blij dat ik sinds 1,5 week weer slaap en mij fitter voel. Ik wil je bedanken hiervoor, want ik was eigenlijk ten einde raad. 

Slaaptraining voor volwassenen. Naar reviews

Slaaptraining

Ook deelnemen?

De Slaaptraining kost €155. Wil je samen komen? Dan betaal je ieder €135. De cursus is van 09.30 tot 17.00 uur. Aan het eind van de Slaaptraining krijg je 3 slaapoefeningen mee naar huis.

Kijk hier voor de eerstvolgende cursusdag:

Slaaptraining

Aan het Vondelpark

De Slaaptraining wordt gegeven in Amsterdam in Centrum de Roos aan de P.C. Hooftstraat nr. 183, in een fraaie villa aan het Vondelpark. De locatie is goed te bereiken met het openbaar vervoer.

Belijk de lokatie via ondertaande link: 

Slaaptraining

Veel beter

De slaapoefening doe ik elke dag. Mijn dagen zijn zo veel leuker geworden en ik voel me zo veel beter. Ik kan me beter concentreren, doe meer zonder stress en ben minder vermoeid.

Wil je meer reviews lezen? Klik dan op deze link: 

Ook een … over slaap organiseren?

Uit de verschillende onderzoeken en evaluatierapporten blijkt dat een slaaptraining veel kan betekenen voor werknemers, studenten en scholieren.

De praktische handvatten die werknemers en studenten worden aangereikt, leiden vrijwel altijd tot het verbeteren van de slaapkwaliteit, minder ziekteverzuim en betere prestaties. Daarnaast zijn goed uitgeslapen medewerkers en studenten collegialer en beter gehumeurd. Investeren in de slaap van werknemers en studenten wordt dan ook op verschillende fronten rijkelijk beloond.

Onderstaande bedrijven, instanties en organisaties gingen u voor en boden hun werknemers of studenten een slaaptraining aan.

Slaaptraining

Organisaties 

(a tot z)

AFM

AMC & VUMC

Belastingdienst

Gemeente Lelystad

Gemeente Winterswijk

Gemeente Zwolle

NEN

Noordwest Ziekenhuisgroep

OLVG

Openbaar Ministerie

Stadsgenoot

Stichting Bedrijfsfonds Apotheken

Slaaptraining

Ondernemingen 

(a tot z)

Auping

AO Metalektro

CBRE Global Investors

Damen Shipyards

DSM

Economic Board Almere

Moervast

Only Human

RABO Bank

REED Business

TALPA

Van Dyck Solar

Welten

Slaaptraining

Instellingen 

(a tot z)

Da Vinci College Gorinchem

Eduvier Onderwijsgroep Lelystad

Radboud Universiteit Nijmegen

Rijksuniversiteit Groningen

ROC Amsterdam

SCALDA Vlissingen

Stichting Burn Out en Stress Amersfoort

Volksbond Amsterdam

VU Amsterdam

Wellantcollege Amsterdam

Slaaptraining

Zakelijk

Wil je voor je bedrijf, instelling of organisatie een slaaptraining organiseren en een offerte aanvragen?

Slaaptraining

Vragen?

Vragen over de slaaptraining? Wil je weten of deze ook geschikt is voor jou slaapprobleem? Neem dan contact met me op.

Slaapcursus

Meedoen?

Wil je ook binnen één dag je slaapkwaliteit verbeteren en heb je zin gekregen om deel te nemen aan de Slaaptraining?

Slaaptraining
Slaaptraining. Frederic Lord Leighton (1830-1896). Flaming June (1895). Museo de Arte de Ponce, Puerto Rico. Slaapcursus Afb. Wikimedia Public Domain.
..
Kleine Afbeelding. Rembrandt (1606-1669) Slapende oude vrouw (1633-1639). Rijksmuseum, Amsterdam. Slaapcursus. Afb. Wikimedia Public Domain.
.
..
De getoonde werken bevinden zich in het publiek domein in landen en gebieden waar de auteursrechttermijn het leven van de auteur plus 100 jaar of minder is. Van deze bestanden is vastgesteld dat er geen bekende auteursrechtaanspraken op rusten, alle aanverwante en naburige rechten daarbij inbegrepen.